Bahasa Indonesia

Perencanaan Sasaran Program 2023 : Jemaat Menjadi Pelaku Aktif Pelayanan

Pdt. Imanuel K. Ginting | 23-05-2022

Sosialisasi Program Unit Pelayanan GBKP Secara Zoom
Perencanaan Sasaran Program 2023 : Jemaat Menjadi Pelaku Aktif Pelayanan

23 Mei 2022-Secara zoom meeting ilakoken sosialisasi program unit pelayanen guna tahun 2023. Acara ibenai Kata sambutan sosialisasi program bas Ketua Umum Pdt. Krismas Imanta Barus, MTh LM.  Bas pengarahenna Ketua Umum ngingetken maka program Moderamen ras unit jadi ikutan program Klasis. Program perlu jelas untuk kelanjutan program di Klasis dan Runggun. Sangat rendah implementasi lanjutan program yang terintegrasi. Melala energi ras dana mubajir. Gereja jangan berpikir tentang dirinya sendiri, tapi bagi masyarakat luas. Rasul Paulus melala menegaskan hal enda bas pengajarenna man jemaat-jemaat mula-mula. Pertanyaan reflektif siperlu ijabab bas ngaturken program enda eme, apa artinya menjadi GBKP? Pertanyaan kunci rikut fondasi. Siapakah jemaat? Investor atau konsumen? Siapakah masyarakat? Apakah mereka penting dan jadi bagian pelayanan? Di mana jemaat aktif? Apa ukuran? Catatan penyelesaian siaj. Bagaimana data diolah dan dikelola? Clear statistik untuk membuka ruang partisipasi jemaat. Kidekah enda peran sentral bas pelayanan eme Pertua/ Diaken, simemiliki talenta khusus terutama di masa pandemi. Enterem la berperan erkiteken kurang merasa diperhatikan dan difasilitasi. Kita membangun komunitas dingen labo unggul sendiri. Ranah jemaat selaku berpartisipasi aktif i kerina sektor. 

Enca arahen i bas Ketua Umum nari iikuti Pemaparan Kabid pembinaan Pdt. Christopher Sinulingga, MTh. Kabid Pembinaan ngataken maka sasaran eme perayaken alu la nadingken semangat perayaken sideban sienggo icanangken I GBKP. GBKP Lit guna pelayanan masyarakat selaku implementasi visi ras misi Gereja. Realitas unit pelayanan langa memiliki model dan target peningkatan partisipasi jemaat (memanfaatkan produk unit pelayanan). Kecenderungan terpaku rutinitas. Kolaborasi, sinergi ras sustainable langa teridah. Emaka perlu kal itegasken kerna warga GBKP selaku subjek pelaku pelayanan. Pendeta membina dingen memfasilitasi untuk jemaat aktif i tengah Gereja. Model pendataan identitas dingen talenta kerina individu totalitas GBKP ( KAKR seh Saitun) tercatat alu mehuli. Kegiatan yang dirancang didampingi secara intens dan berkelanjutan. Penambahan tim pelayanan i tiap tingkatan dingen ipersiapken modul pembinaanna. (Apakah tid…Sekum Pdt. Yunus Bangun, MTh bas pemaparen kerna tim sekretariat ngarahken maka program 2023 menyangkut kapasitas manusiana, labo terjeng hal material. Pendataan diarahkan ke litbang. Jemaat bersukacita bas berperan aktif i tengah Gereja. Target IT eme digitalisasi surat-surat aset ras idungi SIAJ tahun 2023. Emaka guna perayaken sie serius ipersiapken guna pendataan bulan Agustus 2022, ras target kerja 2023. Bagepe isingetken segelah temuan Litbang imanfaatken min guna jadi referensi program. Terutama bas melibatkan stakeholder kategorial terutama permata.  Penting pe persiapen erkebaktian, seh maka hikmat dingen fokus beribadah terbentuk min bas kebaktian Minggu.

Pdt. Jeanni Keliat bas pemaparan bidang persekutuan, ngingetken maka kategorial eme bagin terintegrasi selaku anggota GBKP, ula min lit erban-bana. Harapan kerina jemaat terjangkau, seh target 70%. Jemaat labo hanya penerima dan penikmat berkat, tapi menjadi saluran berkat man Doni Enda. Pendeta masyarakat, labo terjeng pendeta jemaat. Mempersiapkan generasi Kristen kini dan nanti yang matang dalam pembentukan imannya. Arah kreatifitas dingen jemaat menjadi pelaku aktif pelayanan ulihna min jemaat si mekatep jajan rohani dapat kembali dan terpenuhi kerinduannya di GBKP. Melalui konseling tidak ada jemaat yang merasa diabaikan dan terlantar dari perhatian dan pelayanan gereja. Penting kolaborasi dan sinergi semua unit pelayanan.

Kabid. Kesaksian Pdt. DR. Kalvinsius Jawak  mbenaisa alu kesadaren maka kita selaku persuruhen entah pe aron Dibata. Kita kerina bagin anggota jemaat, janah bas jemaat mula-mula kerina muat bagin bas tri-tugas Gereja. Ula kita jadi bagian masalah/batu antuken. Pakeken talenta khusus siibere Dibata. Kerja sama pengelolaan podcast dengan tim Humas dan IT Moderamen GBKP. Bas membangun gerakan Oikumene keterlibatenta lemah denga.

Kabid. Diakonia Pdt. Mestika Ginting, M. Psi nehken uga pentingna memahami tujuan pemberdayaan masyarakat dari sinergi stakeholder kemajuan masyarakat. Membentuk komunitas dan sikap relawan, sinergis dingen kolaboratif.

Kabid SDM Pdt. Natallidna Tarigan, MTh nehken perluna kesadaran dingen penerapen nilai baru simelibatken partisipasi aktif sebanyak mungkin jemaat di ranah pelayanan. Membangun sense of belonging jemaat, dingen ngasup membawa transformasi mentalitas karakter kegeluhen i tengah Gereja dingen masyarakat.

Kabid. usaha dan dana Pt. Ir. Ananta Purba bas presentasina nehken  situasi masyarakat dominan genduari enda eme milenial berusia produktif. GBKP perlu memahami fokus pelayanan berbasis umur dingen kebutuhan karakter na. Perlu pemahaman bas unit dana dingen usaha guna menerapkan nilai-nilai pelayanan prima.

Piga-piga respon sirehna bas peserta nari, eme : Bas Runggun keuangen tading 60 %, tapi keaktifan tetap 40%. Langa Lit kemajuan bas keaktifan jemaat. Perlu ievaluasi pendekatan ta, rikut keberadaan kiniteken sideban pe. Bas ndungi SIAJ tetaplah  iupayaken bas warga jemaatta ndungisa. Metaverse uga kita muat bagin bas pelayanan sibage rupa?

Penilaian tupoksi pelayanan pendeta GBKP dan laporan harian untuk pengukuran kinerja 12 tupoksi. Perlu role model pendeta bas partisipasi jemaat dan masyarakat. Lit paraf/tanda tangan jemaat siilayani. Enterem pendeta mengikuti pertemuan internasional rikut nasional, uga kerina ulihna bas aplikasina? Uga pelayanan kematian ras sakit perluna peningkatan, gelah jadi pengajuk ku kinirehen perpulungen?

Tanggapen Moderamen GBKP : Pentingna kelengkapan statistik, tutusi pendataan untuk pengelolaan peluang selaku data base. GBKP terpaku bas hal rutin, perlu diperhatikan sektor sideban. Kidekah enda Lit tumpang tindih data, seh akibatna salah bertindak, hal Enda perlu ditinjau. Misalna 1 Pdt, 1 Runggun. Perlu pe inen uga keterlibaten Pertua/Diaken bas erkotbah? Erkiteken enggo Pendeta nari ngenca erkotbah tempa tanggungjawab moral menurun. Siupayaken monev kinerja pelayanan pendeta siefektif. Perlu metode pembekalan serayan si baru bas titik berat pelayanan ngikuti situasi sigenduari.

Uga maka kalak pulung jadi perayaken utama? guna megi kata Dibata, segelah ia banci bertumbuh. Enda me simengajuk kita gelah kreatif. Engkai statistika la meningkat, erkiteken kita langa terintegrasi. Contoh jabu kep-kepen. Bas kenyataan Enda erbahanca pelayanan efektif dingen efesien. Perlu tetap iperdiateken kerina ngawan perpulungen. Janah Enda ibenai pendeta.

Setiap keputusan secara tersirat jadi keputusan. Kerna persentase filosofi na segelah runggun melala erdahin dingen ngelakoken pembinaan segelah lit ulihna bas penambahan anggota si aktif. Kenyataan na dana si lit jadi menumpuk, tapi la lit pembinaan. Enda me dahinta mpekenasa. Pembinaan jadi pemantik keaktifen jemaat. Gundari Biro SDM nikapken pola mutasi baku, termasuk poin kinerja pendeta iban monev. Adi kinerja pendeta itingkatken tentu mengikuti kerina aspek sideban. Enda la banci iabaiken. Ulih study banding iupayaken segelah iaplikasiken ku jemaat.Monev kinerja Pdt ilakoken Litbang.

Penerapan posisioningta perlu ilakoken segelah ula kita misleading. Rikut perluna monev kinerja pelayanan. Bagepe penguasaan ruang virtual media metaverse siberkembang genduari. Perlu gerak cepat segelah ula kinerja menurun entah ketinggalan gerbong.

Wari Jumat, 27 Mei 2022 ilakoken rakor Moderamen GBKP utk evaluasi 3 bulan yang berjalan dan apa kolaborasi ke depan guna menghindari overlapping kinerja. 

(Pdt. Imanuel Kemenangan Ginting, STh. Biro Humas dan IT Moderamen GBKP).